Kurki duszone z czosnkiem i pietruszką

Kurki, złoto lasu. Już łatwiej chyba przyrządzić się ich nie da bo to najprostsza wersja kurek jaką znam. Ale także jedna z najlepszych i pasująca do wielu innych dań oraz składników.



Kurki duszone z czosnkiem i pietruszką



czas przygotowania : 10-15 minut 

składniki:
  • 1 kg świeżych kurek
  • 1 duża cebula
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • 1/2 pęczka świeżej natki pietruszki
  • 3 łyżki masła
  • do smaku: sól i pieprz mielony

sposób przygotowania:
Grzyby dokładnie oczyściłam z resztek ściółki, opłukałam szybko pod silnym strumieniem bieżącej wody i dobrze osączyłam. Większe sztuki można pokroić. Cebulę i czosnek obrałam, posiekałam. W rondlu roztopiłam masło, wrzuciłam cebulkę, zeszkliłam, dodałam grzyby i czosnek, smażyłam mieszając aż grzyby puściły sok a następnie dusiłam pod przykryciem 5 min. Następnie odkryłam, doprawiłam solą i pieprzem, dodałam połowę natki, wymieszałam, smażyłam jeszcze chwilę aby odparował nadmiar wody. Podałam posypane resztą natki. Świetnie smakują z pieczywem, ziemniakami albo jako dodatek do mięs.

Nie smażcie kurek zbyt długo bo zamiast zmięknąć zrobią się twarde i gumowate. To wbrew pozorom bardzo delikatne grzyby.

3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger