Sałatka z fasolki szparagowej

Fasolka szparagowa świetnie nadaje się do sałatek. Jest słodkawa, chrupiąca i bardzo smaczna.


składniki:
  • 250 g fasolki szparagowej zielonej
  • 250 g fasoli szparagowej żółtej
  • 1 niezbyt duża cebula czerwona
  • 2 pomidory
  • 1 łyżka posiekanych listków bazylii
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  •  
  • SOS - 2 szczypty soli
  • 1 mała łyżeczka cukru
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • 4 łyżki oliwy albo oleju
  • 1/4 łyżeczki mielonego pieprzu

sposób przygotowania: Składniki sosu umieściłam w małym słoiczku, zakręciłam, wymieszałam zawartość energicznie wstrząsając. Fasolki opłukałam, przycięłam końce, trzeba ew. usunąć łyka jeśli takie są. Zalałam fasolę osolonym wrzątkiem, gotowałam kilka minut aż zmiękła, ale nadal była jędrna, odcedziłam. Jeszcze ciepłe strączki pokroiłam na kawałki i zalałam sosem, odstawić na ok. 30 min.. Pomidora sparzyłam, obrałam ze skórki, pokroiłam w kostkę. Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie piórka, sparzyłam, osączyłam. Do zamarynowanej fasolki dodałam pomidory, cebulę i zieleninę, dokładnie wymieszałam. Podałam jako jarzynkę do dań obiadowych, ale może to być lekkie danie kolacyjne.

1 komentarz:

  1. W opisie swojego profilu napisałaś "...nie lubię godzinami stać przy garach - chciałabym świetnego efektu szybko a nie zawsze tak się da..." - patrząc na Twoje pyszności nie wierzymy, że coś Ci nie wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger