Serduszka drobiowe duszone

Podroby nie każdy lubi, ale my tak. Są wdzięcznym materiałem na smaczne dania i do tego niedrogim. Taki gulasz przygotowuje się dość szybko i bardzo nam smakował.


składniki:
  • 600 g serduszek drobiowych
  • 1 cebula
  • 2 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka oleju
  • 1 opakowania mieszanki 'danie ze smakiem - ryba w sosie cytrynowym'
  • 2 łyżeczki mieszanki 'danie ze smakiem - piramidki złociste z kurczaka'
  • 4 łyżki śmietanki kremówka

sposób przygotowania:
Serduszka opłukałam i dobrze osączyłam. Każde przekroiłam wzdłuż na pół i przełożyłam do miski. Skropiłam je sosem sojowym, posypałam dwiema łyżeczkami przyprawy "danie ze smakiem - piramidki złociste z kurczaka" i mąką ziemniaczaną, wymieszałam dokładnie. W rondlu rozgrzałam oliwę z masłem i na gorący tłuszcz wrzuciłam serduszka. Smażyłam na ostrym ogniu aż się zrumieniły a wtedy dodałam posiekaną dość drobno cebulkę, chwilę jeszcze razem smażyłam i  podlałam całość ok. 3/4 szkl. gorącej wody. Dosypałam też opakowanie przyprawy "danie ze smakiem - ryba w sosie cytrynowym" i dusiłam całość ok. 20 - 30 min. aż serca zmiękły. Na koniec dodałam śmietankę. Jeśli woda nadmiernie odparuje to trzeba jej dolać, ale po troszku. .

Gulasz podałam z marchewkowymi kluseczkami kładzionymi.

5 komentarzy:

  1. I ja lubię serduszka drobiowe:))

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam serduszka! A u mnie tak ciężko je dostać :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Mało jest przepisów z podrobami, więc postanowiłam spróbować. Parę pytań:
    w składnikach są 2 łyżki przyprawy piramidki... a potem 2 łyżeczki
    w składnikach jest cebula, a potem zniknęła - podsmażyć czy dodać od razu do obsmażonych serc
    śmietaną zaprawić na końcu?
    Może za dokładnie pytam, ale moje gotowanie określiłabym jako "etap raczkowania".
    Dziękuje za przepis, na pewno jeszcze jakieś wypróbuję.
    homolek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. homolek, ja bardzo dziękuję za ten wpis bo jak się okazuje spisałam przepis na szybko i niedokładnie - 2 łyżeczki przyprawy być powinny i cebulę, posiekaną, wrzucam do lekko podsmażonych serduszek i jeszcze chwilę razem smażę zanim wleję wodę - zaraz poprawię przepis :) I przepraszam za niedokładności

      Usuń
  4. Brzmi dobrze, ale co zamiast tych mixów przypraw ?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger