Kto winny ? winna galaretka !

Co zrobić gdy ogarnie człowieka taki leń, że nawet muffinek nie chce mu się upiec ? Ano rozejrzeć się co by tu wykorzystać na deser bez pieczenia i przy minimum wysiłku. Czy z pomocą przyjdzie jakaś awaryjna puszka owoców w syropie i kilka innych drobiazgów ? I kto odpowie za to, że znowu wyszło pysznie ? Za wszystko odpowiada galaretka czyli winna galaretka :D Tak właśnie z prostych składników powstał przepyszny deser przypominający ładne, letnie dni gdy za oknem buro.



składniki: 
  • 2 szklanki wina białego półsłodkiego albo słodkiego
  • 1 banan 
  • 1/2 szklanki mrożonych malin 
  • 4 połówki brzoskwiń z syropu 
  • 2 dość czubate łyżeczki żelatyny w proszku 
  • ew. cukier do smaku 
  • 1 łyżka soku z cytryny 
  • 150 ml śmietanki kremówki
  • 100 g serka homogenizowanego waniliowego 
  • posypka cukrowa 

sposób przygotowania: żelatynę wsypałam do 1/4 szklanki wina i zostawiłam żeby napęczniała. Następnie podgrzałam wstawiając naczynie z nią do gorącej kąpieli wodnej i gdy się rozpuściłam wymieszałam z resztą wina - trzeba spróbować i ew. dosłodzić jeśli ktoś woli słodsze galaretki. Odstawiłam żeby galaretka zaczęła tężeć.

Banana obrałam, pokroiłam w kostkę i skropiłam sokiem z cytryny żeby nie ściemniał. Brzoskwinie też pokroiłam na kawałki a maliny wyjęłam z zamrażarki, ale nie rozmrażałam ich. Owoce nałożyłam do szklaneczek i zalałam je zastygającą lekko galaretką, odstawiłam do lodówki żeby całkowicie stężała.

Śmietankę ubiłam na sztywno, wymieszałam z serkiem, nałożyłam porcje na owoce w galaretce. Posypałam cukrowymi drobinkami i już. Wesoły, kolorowy i pyszny deser.





8 komentarzy:

  1. Na taką winną to i ja się zasadzam od dłuższego czasu. Dzięki! Mam teraz proporcje ;)

    ps. miałam dziś piec ciasto, ale ogarnął mnie taki leń, że złożyłam zamówienie na pierniczki ze sklepu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na taką zupełnie czarną godzinę to mam schowane co nieco, ale o tym ciiiiii bo się wyda :D

      Usuń
  2. wygląda obłędnie, muszę dodać do ulubionych :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste i szybkie w przygotowaniu. U mnie fajnie wyglądało na przyjęciu dla dzieci, oczywiście bez alkoholu, zamiast tego była truskawkowa paola i polewa czekoladowa. Dzieci opanują wszystko co słodkie i kolorowe.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger