Dżem czereśniowo-cukiniowy

Uwielbiam czereśnie - duże, słodkie, soczyste ... Są bardzo zdrowe - oczyszczają organizm z toksyn, ściągają wodę, dobrze wpływają na wygląd skóry no i mają oczywiście dużo witamin. W sezonie zjadam je najchętniej po prostu same pamiętając żeby nie popijać ich surową wodą bo to może spowodować biegunkę.

Ponieważ w tym roku czereśni jest dużo postanowiłam przygotować kilka słoiczków dżemu z tych owoców. Robiąc zakupy na bazarku oprócz czereśni w ręce wpadły mi młode, żółte cukinie i już wiedziałam co z tego wyniknie :)

A może ktoś ma ochotę na ciasto ? Proponuję tartę orzechowo-serową z czereśniami albo szybkie ciastka francuskie. 




czas przygotowania : ok. 30 - 40 minut 
składniki : 
  • ok. 1 kg jasnych czereśni 
  • ok. 500 g żółtej cukinii 
  • 1,5 op. cukru żelującego (1 op. cukru na 1 kg owoców i warzyw)
  • sok z 1,5 cytryny 
  • 1 laska wanilii

sposób przygotowania : cukinię umyłam, odkroiłam piętki i razem ze skórką starłam na wiórki, na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Przełożyłam do garnka i wymieszałam z 1/3 cukru oraz sokiem z cytryny.

Czereśnie opłukałam, osączyłam i wydrylowałam, wymieszałam owoce z resztą cukru. Garnek z cukinią postawiłam na kuchence i zaczęłam podgrzewać. Gdy cukinia się zagotowała dodałam czereśnie i smażyłam razem ok. 15 minut co chwilę mieszając. Zdjęłam garnek z ognia, dodałam ziarenka zeskrobane z przeciętych lasek wanilii i mieszałam całość kilka chwil aż do zaniku piany jaka pojawiła się na wierzchu podczas smażenia. Gorący dżem przełożyłam do wyparzonych słoiczków i odstawiłam do ostudzenia do góry dnem.

Z tej ilości składników zrobiłam 10 słoiczków o poj. 150 ml.


Owoce z sadu i dzialki

9 komentarzy:

  1. Pychotka, trzeba wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Siema Iza! :) Czereśnie to moje ulubione owoce. Uwielbiam je odkąd odkryłam, że super mi pasują dwustronne kolczyki z czereśni. :D
    Ciekawe połączenie ta dynia z czereśnią. Kusi mnie, żeby wypróbować. Ale na razie się wstrzymam, gdyż czereśnie w Monachium mają chwilowo horrendalną cenę 6,99 €! :O O zgrozo! :) Buzia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszelki duch... Prezydentowa ! jak miło Cię widzieć :) cena u Was straszna, w Warszawie czereśni w tym roku mnóstwo a ceny zaczynają się już od 4 zł za kg więc korzystam bo bardzo je lubię :) Buziaki, kochana !

      Usuń
  3. Nigdy nie próbowałam sama... ale artykuł jest tak prosto napisany, że mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czereśnie nie dość, że są smaczne, to i zdrowe, dlatego staram się ich jak najwięcej jeść.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger