Sałatka z gęsią, malinami, ogórkiem i nutą mięty

Każdy wie, że w upalny dzień stanie przy garach to mordęga. Unikam więc gotowania na tyle na ile mogę. Część posiłków obiadowych można podać na zimno bo chłodniki czy sałatki nie tylko zaspokajają głód, ale są też zdrowe i pyszne.

Mięso, którego użyłam do sałatki, upiekłam w nocy bo wtedy włączony piekarnik tak bardzo nie dokucza. Możecie użyć też porwanego na kawałki pieczonego kurczaka albo plasterków pieczonego schabu. Ostatecznie zastąpić gęś wędliną, jakąś dobrą szynką i też będzie smacznie.

sałata z pieczoną gęsią i sosem miętowym , sos miętowy , gęś , gęsia pierś , gęś pieczona , orzeźwiająca sałatka , lunch , dania na lato , kuchnia polska

Sałata z pieczoną gęsią, malinami, ogórkiem i sosem miętowym

czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia mięsa
składniki na 2 duże porcje: 
  • 6-8 liści młodej sałaty rzymskiej
  • środek główki sałaty kruchej lub masłowej - te jasne, delikatne listki z wnętrza główki
  • 2 średnie ogórki gruntowe 
  • 2 garstki malin 
  • 1 upieczony filet z piersi gęsiej 
  • garstka małych, szczytowych listków mięty
  •  
  • marynata do gęsi - pieprz mielony czarny, papryka ostra mielona, imbir mielony, tymianek, sól, 1/2 szkl. białego wina 

  • SOS - 5 łyżek oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
  • 2 łyżki octu winnego białego 
  • 1 łyżeczka miodu lipowego
  • 2 szczypty soli
  • 1/4 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu czarnego
  • garstka liści mięty pieprzowej


sałata z pieczoną gęsią i sosem miętowym , sos miętowy , gęś , gęsia pierś , gęś pieczona , orzeźwiająca sałatka , lunch , dania na lato , kuchnia polska
sałata z pieczoną gęsią i sosem miętowym , sos miętowy , gęś , gęsia pierś , gęś pieczona , orzeźwiająca sałatka , lunch , dania na lato , kuchnia polska
sałata z pieczoną gęsią i sosem miętowym , sos miętowy , gęś , gęsia pierś , gęś pieczona , orzeźwiająca sałatka , lunch , dania na lato , kuchnia polska

Jak zrobić orzeźwiającą sałatę z gęsią i sosem miętowym?

 GĘSIA PIERŚ PIECZONA - gęsią pierś, bez kości, ale ze skórką, miałam już upieczoną. 2 dni wcześniej natarłam ją suchymi przyprawami i odłożyłam do lodówki na 24 godziny. Zamarynowaną pierś włożyłam do specjalnego woreczka do pieczenia mięs. Wlałam wino i zamknęłam woreczek klipsem. Ułożyłam pakunek na blasze i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. C. Piekłam w t ej temperaturze 20 minut a następnie zmniejszyłam ją do 140 st.C i piekłam 1,5 godziny. Po upieczeniu wyjęłam pierś z woreczka i zostawiłam do zupełnego ostudzenia. Esencjonalny sos, który powstał podczas pieczenia zlałam do słoiczka i zużyje do innych potraw. Po takim pieczeniu, długo i w niskiej temperaturze, mięso jest mięciutkie a cały tłuszcz ze skórki wytopił się.

SOS - wszystkie składniki umieściłam w szerokim kubku i zblendowałam na sos. Powinna powstać zielonkawa emulsja. Po zblendowaniu trzeba sosu spróbować i ew. jeszcze doprawić wedle własnego smaku.

Liście sałaty opłukałam i dobrze osuszyłam. Ogórki umyłam i pokroiłam na cieniutkie paski, razem ze skórką, używając obieraczki do warzyw. Pierś z gęsi pokroiłam w cienkie plasterki.

Liście sałaty rozłożyłam na talerzach. Poprzekładałam je paskami ogórka i plasterkami gęsiego mięsa. Posypałam malinami i szczytowymi listkami mięty. Całość polałam miętowym sosem.

Sałatkę podałam zaraz po przygotowaniu. Można do niej użyć innego, upieczonego wcześniej mięsa, schabu wieprzowego czy pieczeni wołowej, pokrojonego w cieniutkie plasterki lub porozrywanego palcami na paski pieczonego kurczaka.

sałata z pieczoną gęsią i sosem miętowym , sos miętowy , gęś , gęsia pierś , gęś pieczona , orzeźwiająca sałatka , lunch , dania na lato , kuchnia polska

7 komentarzy:

  1. Na ten letni czas, to wspaniały lunch. Wszelkie dodatki do gęsiny, wnoszą lekkość i świeżość. Bardzo odpowiada mi skład sałatki, pozdrawiam, elżbieta

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, wygląda wspaniale, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe. Z gęsią jeszcze nie jadłem sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W jaki sposób przekonać rodzinę do tego, aby spróbować tej potrawy? Szukam oryginalnych przepisów i ten wydaje mi się ciekawy, ale boję się, że jak usłyszą o malinach... to się skrzywią. Ma pani jakiś pomysł jak im to "sprzedać"? Akurat jest czas na maliny, wczoraj zresztą zerwaliśmy z krzaków ze dwie miednice, ślicznie czerwienieją i... akurat byłaby okazja. I czy zamiast blendowania mogę po prostu zmiksować składniki na sos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos można zmiksować, ale wtedy trzeba najpierw bardzo drobniutko posiekać miętę. Co do przekonywania rodziny ... Można maliny podać na osobnym talerzyku i po prostu zachęcić żeby sami dodali kilka do sałatki i spróbowali połączenia smaków. Nic na siłę

      Usuń
  5. Wyjątkowy miks składników w tej sałatce, jestem ciekawa smaku! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger