Bułeczki kawowe z gruszkami i serem. Śniadanie z Inką

Dzisiaj proponuję słodkie śniadanie czyli orkiszowe bułeczki z ciasta krucho drożdżowego, z dodatkiem kawy zbożowej, gruszek i twarożku. 

Ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, bo takie ciasto nie musi leżeć i wyrastać. Wystarczy odłożyć je dosłownie na czas przygotowywania farszu żeby drożdże zaczęły swoją pracę. Potem można już formować bułeczki, piec je i cieszyć się pysznym śniadaniem. Ja wiem, że w tygodniu nawet na takie bułeczki nie ma czasu, ale w weekend na pewno zdążycie je przygotować, a warto bo są bardzo smaczne. Słodka bułeczka, kubek kawy lub mleka i dzień zaczyna się świetnie!

buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko


Kawa Inka jest ze mną każdego dnia od kilku lat. Jako dziecko nie lubiłam kawy zbożowej, którą często serwowano na koloniach. Ale jakiś czas temu lekarz zalecił mi unikanie kawy naturalnej musiałam zastanowić się co będę piła każdego poranka, bo przyzwyczaiłam się zaczynać dzień z kubkiem gorącego napoju w dłoni. Niestety, rano żadna herbata mi po prostu nie wchodzi, nie i już! Postanowiłam spróbować kawy zbożowej i już pierwszy kubek Inki, z dodatkiem mleka, pozytywnie mnie zaskoczył. Była o niebo lepsza niż ta z dziecięcych czasów więc piję ją od tego czasu codziennie.

Ale poza moją poranną kawą do picia używam Inki także do różnych potraw i wypieków. Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na pyszne kawowe bułeczki. Musicie ich spróbować!

buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko, maka orkiszowa

Bułeczki krucho-drożdżowe z kawą zbożową, karmelizowanymi gruszkami i serem

czas przygotowania: 40 minut + czas pieczenia
składniki na 8 sztuk:
  • CIASTO KAWOWE - 300 g mąki orkiszowej typ 700
  • 125 g masła extra
  • 20 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki cukru trzcinowego demerara
  • 2 szczypty soli 
  • 15 g Inki klasycznej
  • 1 średnie jajko 
  • 50-70 g gęstej śmietany 18%

  • NADZIENIE OWOCOWE - 3 gruszki Konferencje
  • sok z połowy niedużej cytryny 
  • 4 łyżki cukru trzcinowego demerara
  • 1/4-1/3 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika

  • NADZIENIE SEROWE - 120 g białego sera, twarogu, półtłustego
  • 1 żółtko ze średniego jajka 
  • 2 łyżeczki budyniu waniliowego w proszku 
  • 2-4 łyżeczki gęstej śmietany 18%
  • 3 łyżeczki cukru trzcinowego demerara 

  • ew. cukier puder do oprószenia bułeczek


buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, buleczki orkiszowe, maka orkiszowa, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko

Jak przygotować karmelizowane gruszki?

Gruszki umyłam i obrałam. Usunęłam gniazda nasienne, a miąższ pokroiłam w niedużą kostkę. Cukier wsypałam na suchą patelnię i zaczęłam podgrzewać. Kiedy się rozpuścił wsypałam owoce i wlałam sok z cytryny. Smażyłam delikatnie mieszając aż odparował cały płyn, a kawałeczki owoców zmiękły. Na koniec doprawiłam gruszki przyprawą korzenną. Odstawiłam do ostudzenia.

buleczki kawowe z gruszkami i serem, gruszki konferecja, bulki orkiszowe, buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko

Jak przygotować nadzienie serowe?

Dość zwarty twaróg przełożyłam do miseczki i rozdrobniłam widelcem. Dodałam pozostałe składniki i utarłam na dość gładką masę. Ilość śmietany trzeba dopasować do twarogu i dodać jej tyle żeby masę dało się rozetrzeć, ale żeby nie była zbyt rzadka.

buleczki kawowe z gruszkami i serem, bulki orkiszowe, maka orkiszowa, buleczki z inka, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko


Jak zrobić kawowe ciasto krucho drożdżowe?

Drożdże wkruszyłam do kubka i rozmieszałam z cukrem aż zrobiły się płynne. Mąkę wsypałam do miski. Dodałam pokrojone na kawałki zimne masło, sól i kawę. Rozcierałam rękami aż masa przypominała mokry piasek i nie było widać kawałków tłuszczu. Wlałam drożdże z cukrem i śmietanę, wbiłam jajko. Zagniotłam elastyczne, dość miękkie, ale zwarte ciasto.

Odłożyłam je na 20 minut żeby drożdże zaczęły pracować po czym ponownie zagniotłam i podzieliłam na 8 mniej więcej równych części. Każdy kawałek rozwałkowałam na placek o średnicy 15-17 cm.

buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko, bulki orkiszowe, maka orkiszowa, konferencja


Jak zrobić bułeczki kawowe z gruszkami i serem? 

Każdy placek kawowego ciasta nacięłam w czterech miejscach, w równych odstępach, mniej więcej na długość połowy promienia. Na środek placka nałożyłam po łyżce nadzienia serowego i karmelizowanych gruszek. Zawinęłam bułeczki zaczynając od jednej naciętej części ciasta czyli najpierw wywinęłam jej brzeg na zewnątrz składając jakby na pół a potem, trzymając za końce, starałam się owinąć ciastem nałożony farsz. Brzegi ciasta posmarowałam roztrzepanym białkiem tak żeby kolejne warstwy przyklejały się do poprzednich. Następnie owijałam środek bułeczki kolejnymi częściami naciętego placka. Mam nadzieję, że zdjęcia pozwolą Wam dobrze zobaczyć jak to się robi.

buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko, bulki orkiszowe, maka orkiszowa


Po uformowaniu całej bułeczki przełożyłam ją na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i posmarowałam jeszcze  białkiem. Ten rodzaj ciasta czyli ciasto krucho drożdżowe nie musi leżakować i wyrastać więc gdy tylko wszystkie bułeczki były gotowe blachę z nimi wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st., grzanie góra/dół, i piekłam 20-25 minut.

Po upieczeniu przełożyłam bułeczki na kratkę i pozwoliłam im wystygnąć. Przed podaniem oprószyłam lekko cukrem pudrem.

Smaczna Pyza życzy smacznego! 

buleczki krucho drozdzowe, buleczki z inka, buleczki kawowe, maka orkiszowa, konferencja, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko


Czy wiesz, że... 

...Inka klasyczna jest najbardziej znaną i lubianą przez Polaków kawą zbożową? To naturalnie uzyskana esencja jęczmienia, żyta, cykorii i buraków cukrowych. Jej harmonijna kompozycja oraz wysoka zawartość polskich zbóż sprawia, że kawa ta zawiera składniki odżywcze, ma łagodny smak, subtelny aromat i delikatną piankę. Jest dobrym źródłem błonnika. Może być spożywana o każdej porze dnia i nocy. Ma tylko 14 kcal w 1 porcji. Jest bezpieczna dla kobiet w ciąży, matek karmiących i dzieci powyżej trzech lat.


buleczki krucho drozdzowe, gruszki, twarog, kawa zbozowa, sniadanie, drozdzowki z owocami, inka nie tylko do picia, ciasto krucho drozdzowe, slodkie sniadanko, bulki orkiszowe, maka orkiszowa, konferencja


10 komentarzy:

  1. Bardzo, bardzo lubię Twoje przepisy, gdzie wszystko tak porządnie i dokładnie opisujesz.
    Kawę Inkę uwielbiam do niedzielnego śniadania, kiedy nie muszę się pobudzać kofeiną. Czy będzie mi się chciało upiec bułeczki, nie wiem, mam nadzieję. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staram się chociaż nie zawsze mi się udaje :) bułeczki pyszne i ciekawe w smaku więc polecam

      Usuń
  2. Wspaniałe bułeczki!!!!! Mam pytanie a co to za śmietana 70%. Nigdy takiej
    nie spotkałam. Wspaniały blog i pyszne przepisy.
    Pozdrawiam, KK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KK, to oczywiście moja pomyłka (a sprawdzałam tekst kilka razy...) - śmietana była 18 % - już poprawiłam :)

      Usuń
  3. Apetyczne bułeczki!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna nowość, której będę musiał spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomysłowe i mega apetyczne ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie mogę! Od samego rana takie cuda czytam! Idę do sklepu po gruszki! Kurczę.... Nie mają w moim sklepie sera. Muszę iść do innego. Dobra. To ja dziś zrobię zakupy a jutro upiekę pychotki! Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger