Smardze z fetą w oliwie

Mając kilkanaście większych smardzów przyszedł mi do głowy pomysł żeby nadziać je serem i zalać oliwą tak jak to robię latem z papryczką czereśniową. Przyznaję, że wersja grzybowa to eksperyment i sama nie wiem co z tego będzie. Wszystkie składniki są jadalne więc raczej nikogo nie otruję takim antipasti. 

Nie podaję Wam dokładnych ilości składników, bo wszystko robiłam na oko i nie zapisywałam. Wystarczy już kilka smardzów, byle były dość duże żeby zmieściło się w nich chociaż trochę nadzienia. Dodatki smakowo aromatyczne to już kwestia własnego smaku. Ja swoje smardze doprawiłam na modłę grecką czyli czosnkiem, chili i oregano bo akurat to ziele miałam pod ręką. Myślę, że wyszło dobrze i to będzie taki mały rarytasik na spotkanie ze znajomymi. Zdjęcia też marne, ale może jeszcze coś uda się uchwycić zanim zostaną pożarte to dodam.

smardz stozkowaty, smardze faszerowane, ser feta, smardze po grecku, antipasti, przekaska, grzyby, co zrobic ze smardzow, smardzowe smakolyki
smardz stozkowaty, smardze faszerowane, ser feta, smardze po grecku, antipasti, przekaska, grzyby, co zrobic ze smardzow, smardzowe smakolyki


Smardze nadziewane fetą w oliwie z przyprawami

czas przygotowania: 30 minut
składniki:
  • smardze stożkowate albo jadalne - większe sztuki
  • feta grecka albo ser fetopodobny z solanki
  • papryczka chili
  • czosnek 
  • świeże oregano
  • oliwa albo olej roślinny z pierwszego tłoczenia o łagodnym smaku 
  • do smaku - pieprz świeżo mielony, ew. odrobina skórki z cytryny 

smardz stozkowaty, smardze nadziewane, ser feta, smardze po grecku, antipasti, przekaska, grzyby, co zrobic ze smardzow, smardzowe smakolyki
smardz stozkowaty, smardze faszerowane, ser feta, smardze po grecku, antipasti, przekaska, grzyby, co zrobic ze smardzow, smardzowe smakolyki

Jak zrobić smardze z fetą w oliwie?

Dorodne, większe smardze dokładnie oczyściłam i wypłukałam. Trzonki przycięłam tuż pod główkami. Obgotowałam przez kilka minut w wodzie, odcedziłam i zostawiłam na ręcznikach papierowych żeby dobrze obeschły. Wywar można wykorzystać do zupy albo sosu. 

Kawałek sera przełożyłam do miseczki, rozgniotłam widelcem dolewając odrobinę oleju i doprawiając pieprzem. Można dodać troszeczkę, naprawdę odrobinę, drobno otartej skórki z cytryny i posiekanych ziół, ale uwaga żeby nie przesadzić. Taką masę nałożyłam do środka główek smardzowych. Nie jest to łatwe - pomagałam sobie końcem trzonka małej łyżeczki. Farsz trzeba nałożyć dokładnie go ugniatając, ale uważając żeby  nie rozerwać grzybów. Chili i obrane ząbki czosnku pokroiłam w cienkie plasterki.

Do wyparzonego i osuszonego słoika wlałam trochę oliwy. Smardze układałam warstwami przekładając je chili, czosnkiem i gałązkami oregano. Zalałam oliwą tak żeby przykrył grzyby i pozostałe składniki. Zakręciłam i odstawiłam do lodówki na 1-2 tygodnie.

smardz stozkowaty, smardze faszerowane, ser feta, smardze po grecku, antipasti, przekaska, grzyby, co zrobic ze smardzow, smardzowe smakolyki


4 komentarze:

  1. czy z mrożonych smardzów też można zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak, ale obgotowałabym je krótko żeby rozmrozić, a po nadzianiu i zalaniu olejem nie przechowywała długo.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger