Babeczki kakaowe ze śmietaną i brzoskwiniami

Jak już pisałam wczoraj - babeczki robię hurtowo, od razu większą ilość żeby mieć coś słodkiego w razie niespodziewanych gości, ale przeważnie moje zapasy znikają jakoś nadzwyczaj szybko.


składniki:
  • CIASTO - 230 g mąki pszennej
  • 20 g kakao naturalnego
  • 2 szczypty soli
  • 100 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 125 g masła albo margaryny
  • NADZIENIE - 3 brzoskwinie
  • 1 op. galaretki o smaku cytrynowym
  • sok z połowy cytryny
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 150 ml śmietanki kremówki
  • cukrowe groszki do ozdoby

sposób przygotowania: Mąkę zmieszałam z kakao i solą, dodałam pokrojone na kawałki zimne masło i posiekałam wszystko aż masa miała konsystencję kruszonki. Wbiłam jajko i zagniotłam ciasto. Zawinęłam je w folię spożywczą i schowałam do lodówki żeby się schłodziło. Następnie rozwałkowałam lekko podsypując mąką i płat ciasta nałożyłam na stojące obok siebie foremki. Środki docisnęłam do dna a nadmiar ciasta odcięłam. Foremki z ciastem ustawiłam na blasze i piekłam ok. 15 min. w piekarniku nagrzanym do 200 st. C. Z foremek wyjęłam przestudzone.

Brzoskwinie sparzyłam i obrałam ze skórki, usunęłam pestki a miąższ pokroiłam w kosteczkę. W rondelku zagotowałam 300 ml wody z dodatkiem cukru i soku z cytryny. Dodałam brzoskwinie i gotowałam 2 minutki a następnie zdjęłam z ognia, dosypałam galaretkę i mieszałam aż całkowicie się rozpuściła. Odstawiłam do schłodzenia. Następnie wyjęłam kawałki owoców i rozłożyłam je do suchych babeczek, płyn odstawiłam czekając aż zaczął tężeć.
Bardzo zimną śmietankę ubiłam na sztywno i miksując wlewałam tężejącą galaretkę, jeszcze chwilę razem ubijałam. Porcje gęstej pianki nałożyłam po prostu łyżką na babeczki z owocami i posypałam groszkami. Odstawiłam do lodówki żeby babeczki dobrze się schłodziły. Najlepsze są po kilku godzinach.

1 komentarz:

  1. Hmm, wyglądają bardzo efektownie. Na pewno są pyszne, uwielbiam połączenia kakaa i cytryny w wypiekach.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger