Muffinki kokosowe z ananasem

Przepis podpatrzony u Msewki, koleżanki z portalu kulinarnego. Narobiła mi na nie takiej ochoty, że musiałam je sobie upiec. Są po prostu pyszne i robiłam je już kilka razy więc śmiało mogę puścić przepis dalej.


składniki:
  • 1 duże jajko
  • szczypta soli
  • 80 g masła
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 1 szkl wiórków kokosowych
  • 1 szkl mąki pszennej luksusowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 plastrów ananasa z puszki
  • 1/3 szkl zalewy z ananasa
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • dodatkowo: lukier, ew. posypka cukrowa

sposób przygotowania: Jajko rozdzieliłam. Białko ubiłam na sztywną pianę dodając szczyptę soli i 1 łyżkę cukru pudru pod koniec ubijania, odstawiłam.

Bardzo miękkie masło utarłam lekko z żółtkiem i resztą cukru pudru. Do masy dodałam przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę, wiórki i zalewę z ananasa razem z sokiem cytrynowym, wymieszałam. Dodałam też pokrojonego na małe kawałeczki ananasa a po zamieszaniu delikatnie wmieszałam do całości pianę. Blaszkę do muffinek wyłożyłam papilotkami i nałożyłam w nie ciasto - napełniłam 12 foremek do 3/4 ich wysokości. Blaszkę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piekłam ok. 20 min.. Gdy lekko przestygły posmarowałam wierzch lukrem utartym z soku z połowy cytryny i kilku łyżek cukru pudru, posypałam kolorową posypką cukrową.

1 komentarz:

  1. Spróbowałam:) Wyszły bez problemu. Dziękuję za pyszny przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger