Muffinki lekko korzenne z gruszką i rodzynkami

Czasami nie piekę muffinek nawet pół roku a potem jak zacznę to nie mogę przestać ku uciesze domowników. Wtedy co kilka dni pojawia się inna wersja bo lubimy chyba wszystkie a że robi się je szybko więc nie ma problemu :-)


składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej luksusowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szkl. cukru Demerara
  • 1 łyżeczka przyprawy do ciasteczek korzennych
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3 - 4 łyżeczki drobnych rodzynek
  • 2 średnie gruszki

  • 1 jajko
  • 1 szkl. gęstego kefiru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/3 szkl. oleju


sposób przygotowania: naszykowałam formę do muffinek wykładając ją papilotkami. Piekarnik nastawiła na 170 st. C.

Mąkę zmieszałam z solą, przyprawą, cukrem i spulchniaczem. Dosypałam też rodzynki. Gruszki obrałam i pokroiłam w kostkę, skropiłam sokiem cytrynowym. Do drugiej miski wbiłam jajko, dolałam olej i kefir, roztrzepałam. Składniki suche wsypałam do mokrych, dorzuciłam gruszki i zamieszałam kilka razy łyżką. Masę nakładałam do przygotowanej formy. Piekłam ok. 20 - 25 minut. Można polukrować albo oprószyć cukrem pudrem, ale nie jest to konieczne.

7 komentarzy:

  1. pysza, uwielbiam gruszkowe muffiny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny, chrupki wierzch... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. to juz ten czas.. korzennych aromatów ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ola, ja też!

    Kasia, najbardziej właśnie ten wierzch lubię

    asieja, gruszki są same w sobie dość mdłe i odrobina korzennego aromatu ładnie podkreśla ich słodycz

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko co z przyprawą korzenną mniam.A ten zapach w domu....hmmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Z gruszkami muffinek jeszcze nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. no ja właśnie tez nie robiam jeszcze z gruszkami .... a właśnie mi się platają po blacie...

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger