Jajka faszerowane, na zimno

Co jest w tych jajkach, że wszyscy je tak lubią??? Robione na różne imprezy, na święta, dla różnych ludzi w różnym wieku - zawsze znikają dziwnie szybko, zawsze jest ich stanowczo za mało.

Na pewno każdy z Was lubi je z nieco innym farszem - ja najczęściej robię takie jak widać niżej - takie lubimy najbardziej. Jeśli nie mam oscypka to zastępuję go jakimś serem wędzonym albo nawet takim typu parmezan.
jaja faszerowane, farsz do jajek, wielkanoc, wielkanocne sniadanie, farsz z groszku, farsz pieczarkowy, pieczarki, groszek zielony, jajeczko wielkanocne

Jajka z farszem z zielonego groszku i farszem pieczarkowym

czas przygotowania: 30 minut
składniki:
  • 6 - 8 dużych jaj kurzych
  • ok 100 g pieczarek
  • 0,5 niedużej cebuli
  • 2 łyżki startego bardzo drobno oscypka
  • kilka łyżek gęstego majonezu
  • 1 puszka 400 g groszku konserwowego lub 300 g groszku mrożonego
  • 6 łyżek kukurydzy konserwowej
  • kilka małych ogórków konserwowych lub kiszonych
  • kilka gałązek natki pietruszki albo koperku
  • 1 łyżeczka oleju
  • do smaku: sól, pieprz mielony
jajka z farszem, farsz pieczarkowy, farsz z zielonego groszku, sniadanie wielkanocne, jajeczko wielkanocne,

Jak zrobić jajka z farszem pieczarkowym i z zielonego groszku?

Jajka umyłam dokładnie i ugotowałam na twardo, ostudziłam, obrałam ze skorupek. Przecięłam każde poziomo na pół i delikatnie wyjęłam żółtka, przekładając po połowie do dwóch miseczek, rozgniotłam je dokładnie widelcem. Białka na razie odłożyłam. Groszek i kukurydzę dokładnie osączyłam. Jeśli użyjecie groszku mrożonego to trzeba go najpierw ugotować w niewielkiej ilości wody.

Pieczarki dokładnie oczyściłam, opłukałam, starłam na dużych oczkach tarki jarzynowej - można posiekać, ale ścieranie jest szybsze. Cebulkę bardzo drobno posiekałam. Na patelni rozgrzałam olej, dodałam cebulę i pieczarki, smażyłam kilka minut mieszając aż odparował cały płyn, ostudziłam. Zimne grzyby dodałam do połowy żółtek, do tego 1-2 łyżki majonezu, 1 łyżeczka posiekanej drobno natki, a na koniec doprawiłam solą oraz pieprzem.

Do drugiej część żółtek dodałam starty oscypek, 1-2 łyżki majonezu i jakieś 4-5 łyżej groszku, roztarłam widelcem. Też doprawiłam pieprzem i solą - z tą ostrożnie, bo oscypek jest słony.

Przygotowanymi pastami napełniłam czubato łódeczki z białek jaj ułożone koliście na specjalnym talerzu co serwowania jajek - bardzo go lubię bo jajka nie ślizgają się po nim, nie przekrzywiają - jest bardzo wygodny.

Resztę groszku wymieszałam z kukurydzą, dodałam trochę posiekanych ogórków i majonezu, doprawiłam do smaku. Sałatkę wyłożyłam na środek talerza, przybrałam zieleniną i kawałkami ogórków.
jajka z farszem, farsz pieczarkowy, farsz z groszku, jajeczko wielkanocne, sniadanie wielkanocne, jaja nadziewane, wielkanoc

6 komentarzy:

  1. Rzeczywiście, jajka na imprezach cieszą się niesłabnącą popularnością:) ja robię podobne, tylko bez groszku, za to z większą ilością pietruszki. Twoje również wyglądają bardzo smakowicie, będę musiała wypróbować:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zielono mi i bardzo jajcarsko! :D Za mną też chodzą ostatnio, muszę wreszcie zrobić, super dodatek ten oscypek, wykorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co zrobić żeby skorupki z jajek dobrze się obierało ? ( gotowanie w soli jakoś nie bardzo działa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowanie w wodzie z solą działa, ale nie wystarczy łyżeczka soli, trzeba wsypać kilka łyżek i zaraz po ugotowaniu szybko schłodzić jajka w bardzo zimnej wodzie, kilka razy ją zmieniając

      Usuń
  4. Dziękuję za odpowiedź.Zawsze chłodziłam, ale przyznam,że soli dawałam trochę.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger