Arbuzowy drink

Od razu się przyznam, że pomysł podkradłam Joasi. Któregoś wieczoru tak kusiła na FB pokazując zdjęcie swojego drinka, że nie wytrzymałam i zrobiłam sobie taki sam. Wtedy Joasia nie podawała proporcji tylko składniki więc kombinowałam pod własny smak. Idealny drink na jakiś gorący babski wieczór - lekki i pyszny :)



składniki:
  • ok. 3 szklanek pokrojonego byle jak miąższu arbuza - bez pestek 
  • sok z połowy dużej cytryny 
  • miód - ja dodałam 2 łyżki a Wy dodajecie wedle własnego smaku
  • garstka listków mięty
  • białe wino - u mnie najzwyklejsze półsłodkie, Liebfraumilch Rheinhessen

sposób przygotowania: krojąc schłodzonego arbuza usunęłam pestki a miąższ wrzucałam do dzbanka blendera. Dolałam sok z cytryny, miód i dorzuciłam listki mięty. Zmiksowałam i przelałam całość przez gęste sitko - przetarłam to co się na nim zatrzymało. Przecieranie czy przecedzanie nie jest konieczne, ale za radą Joasi tak zrobiłam  i dobrze, że posłuchałam bo zdecydowanie przyjemniej pije się to jeśli nie ma większych farfocli. Do przecedzonego płynu dolałam objętościowo mniej więcej tyle samo mocno schłodzonego wina - ja użyłam półsłodkiego bo takie miałam - możecie wziąć wytrawne albo słodkie i smak drinka wyregulować mniejszą lub większą ilością miodu. Dodałam też do dzbanka kilka kostek lodu żeby napój dłużej trzymał temperaturę. Podawać mocno schłodzone.

8 komentarzy:

  1. Liebfraumilich to jedno z moich ulubionych win :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Arbuzowe drinki ostatnio zrobiły się bardzo popularne :) I dobrze, bo są pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. akurat mam duuuzo arbuza w lodowce! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja poproszę jeden dla ochłody:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem po 10,5 godzinach pracy, bogi włażą mi w D. ... taki napój bylby zbawienny

    OdpowiedzUsuń
  6. SUPER DRINK-
    ARBUZ MA WZIĘCIE NA TĄ CHWILĘ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam arbuza, muszę to wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger