Ciasto jogurtowe łaciate z ananasem

Kolejne ciasto nie wymagające dużego nakładu pracy. Robi się je łatwo a dodatki owocowe można zmieniać wedle własnego pomysłu czy smaku.

W niedzielne popołudnie, do herbaty, smakowało pysznie :)





składniki: 
  • 6 małych jajek 
  • 200 g cukru
  • 325 g mąki pszennej tortowej 
  • 15 g kakao naturalnego
  • 9 g proszku do pieczenia 
  • 1/4 łyżeczki soli 
  • 200 g gęstego jogurtu z kawałkami ananasa 
  • 50 g płynnego tłuszczu - roztopionego masła, margaryny albo oleju roślinnego 
  • kilka kropli aromatu do ciast - rumowego
  • 7 krążków ananasa konserwowego 

  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  • 1 łyżka rumu 
  • słupki migdałowe 


sposób przygotowania: mąkę przesiałam, 25 g zostawiłam na później. Kakao też przesiałam do oddzielnej miseczki. Naszykowałam tortownicę śr. 26 cm - posmarowałam ją masłem i wysypałam bułką tartą.

Jajka ubiłam z cukrem na bardzo puszystą pianę, cukier powinien się całkowicie rozpuścić. Zmniejszyłam obroty miksera do minimum, dodałam jogurt oraz tłuszcz - mieszałam tylko do połączenia składników. Stopniowo dodawałam mąkę połączoną z solą i proszkiem do pieczenia, wymieszałam. Masę podzieliłam na 2 mniej więcej równe części - do jednej dodałam 25 g mąki a do drugiej kakao. Masy nakładałam do tortownicy na przemian, kleksami, aż do wykorzystania obu, lekko wyrównałam wierzch.

Na wierzchu ułożyłam koliście półplasterki osączonego ananasa - na środku jeszcze jeden krążek. Ciasto piekłam ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C grzanie góra/dół.

Po ostudzeniu polałam lukrem utartym z cukru pudru, soku cytrynowego, rumu i odrobiny wody. Posypałam podprażonymi na suchej patelni słupkami migdałowymi.




11 komentarzy:

  1. Chociaż za ananasem nie przepadam, to wygląda pysznie. Przypomina trochę fale dunaju w egzotycznej wersji. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się pomysł na to ciasto. Zapisuję przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojeeej! ta kapiąca polewa i ogólnie... wyglądem kusi, oj kusi!:D

    OdpowiedzUsuń
  5. ucierane ciasto ... i te migdały ! lubię takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i narobila baba... teraz bede lizac monitor :/

    OdpowiedzUsuń
  7. ciacho proste i jak widzę podoba się :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowałam się spróbować... Wyszedł mi baaardzo suchy. taki miał być? ;x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy nie podpisujesz się bo ciasto Ci się nie udało ? a tak poważnie to nie, nie powinno być suche chociaż jakoś specjalnie wilgotne też nie. Może Twój piekarnik mocniej piecze i 50 minut to było za długo ? trudno mi powiedzieć.... podaję czas i temperatury według tego jak robię, ale z doświadczenia wiem, że każdy ma inny piekarnik i ciasta mogą się różnić

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger