Ciasto z kruszonki, z owocami późnego lata

Kruchy orkiszowy placek z owocami - chrupiący i trochę soczysty jednocześnie. Słodki i pyszny. A robi się go łatwo i szybko więc do dzieła ! Będzie smakował, zapewniam :)

Pomysł zaczerpnęłam od Agnieszki, która poczęstowała mnie podobnym, pysznym ciastem kilka dni wcześniej :)



czas przygotowania : ok. 75 minut
składniki :
  • 280 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 125 g masła 
  • 100 g cukru trzcinowego demerara
  • 1 czubata łyżka cukru waniliowego
  • 1 szczypty soli
  • 2 żółtka ze średnich jajek
  • ok. 30 g cukru perlistego 
  • ok. 500 g owoców - 3 nieduże jabłka, 1 gruszka, kilka śliwek
  •  
  • do posypania - cukier puder

sposób przygotowania : owoce umyłam i dobrze osączyłam. Ze śliwek usunęłam pestki krojąc owoce na ósemki. Jabłka i gruszkę obrałam, wycięłam gniazda nasienne a miąższ pokroiłam na spore kawałki.

Mąkę wsypałam do miski. Dodałam sól, cukier waniliowy, trzcinowy i kawałki zimnego masła i żółtka. Wszystko roztarłam rękami aż powstała mokra mieszanka, kruszonka, bez widocznych kawałków tłuszczu. 3/4 całości tej masy wsypałam na dno formy - tortownicy śr. 24 cm i lekko ugniotłam. Na warstwie kruszonki ułożyłam zmieszane owoce. Posypałam je najpierw cukrem perlistym a następnie resztą kruszonki.

Piekłam ok. 45-60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Po upieczeniu oprószyłam wierzch cukrem pudrem.

Takie ciasto można podawać zarówno na zimno jak i na gorąco np. z lodami albo sosem waniliowym.


10 komentarzy:

  1. Pycha, uwielbiam takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To do roboty placek bardzo fajny.
    iwona(iwi69)

    OdpowiedzUsuń
  3. och... zjadłabym kawałeczek albo dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie w piekarniku siedzi duża blacha tego ciasta :) mam nadzieję że będzie pyszne :) tylko nie wiem czy piec dłużej czy tyle samo skoro jest większe trochę ponad 2 razy, będę piec na oko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jest podwójna ilość składników, ale i większa blacha to warstwy nie będą wyższe i powinno się upiec w podobnym czasie - musisz obserwować żeby ładnie się zrumieniło ale nie przypaliło

      Usuń
  5. ciasto upieczone pół godz temu i połowy blach już nie ma :) tylko następnym razem dam mniej cukru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, że u mnie lubią słodkie ciasta, ale owoce też nie były za słodkie :) Pozdrawiam !

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger