Ananas , pomarańcze, imbir i już mi nie jest smutno !

Smoothie z ananasa i pomarańczy, podkręcone odrobina imbiru. Świetny napój na poprawę humoru - soczyste owoce w słonecznych kolorach przywołają pogodny nastrój. Dzisiaj u nas taka brzydka pogoda, że przyda nam się trochę takich promyków. Zobaczcie - tylko szklaneczka a tyle zdrowia ! Pyszny napój dostarczy wielu witamin a także świetnie orzeźwi.

Zobacz też przepis na Zielony koktajl  i Smoothie z ananasa i bazylii


Smoothie z ananasa i pomarańczy

czas przygotowania : 5-10 minut
składniki : 
  • 1/4 świeżego ananasa
  • 2 średnie pomarańcze 
  • kawałek świeżego imbiru, ok. 2 cm
  • ok. 200 ml wody
  • ew. 2 łyżeczki oleju lnianego tłoczonego na zimno

sposób przygotowania : pomarańcze obrałam ze wierzchniej skórki - białej nie trzeba dokładnie usuwać bo w deserowych pomarańczach nie jest wcale gorzka a do tego ma dużo wit. C. Miąższ pokroiłam na mniejsze kawałki sprawdzając czy nie ma pestek - jeśli są to trzeba je usunąć. Ananasa, którego  wcześniej obrałam i wykroiłam twardy rdzeń, pokroiłam też na nieduże kawałki. Imbir starłam na tarce o malutkich oczkach.

Wszystkie przygotowane składniki umieściłam w dzbanku, dolałam bardzo zimną wodę i olej. Miksowałam wszystko przez kilka minut aż powstał gęsty napój. Ja swojego nie dosładzałam bo użyłam bardzo słodkich owoców, ale przy kwaśniejszych można do napoju dodać odrobinę brązowego cukru a jeszcze lepiej łyżeczkę miodu.

Napój rozlałam do szklaneczek i podałam od razu po przygotowaniu. W upalny dzień można dodatkowo dorzucić kostki lodu.

Z oleju można zrezygnować, ale ja radzę jednak dolać go choć trochę. Jest zdrowy sam w sobie a poza rtm jego dodatek pozwala naszemu organizmowi lepiej przyswajać witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. W potrawach miksowanych sprawia, że mają bardziej aksamitną teksturę.


3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger