Grill. Kiełbasa grillowana z miodową glazurą

Kiełbasa z grilla to klasyka tego sportu narodowego jakim jest u nas grillowanie. Ale wcale nie musi być rzucona na ruszt tak po prostu. Można ją dodatkowo doprawić polewając podczas pieczenia piwem albo smarując jakąś bejcą. Nawet zwyczajna nabierze wtedy zupełnie innego smaku i będzie wyjątkowa.

A może zrobisz szaszłyki z kiełbasą ? Zobacz przepis na Szaszłyki z magicznej marynacie 




Kiełbasa grillowana z miodową glazurą

czas przygotowania : 5 minut + 20 minut grillowania
składniki na 2-4 porcje :
  • 4 kawałki kiełbasy śląskiej 
  •  
  • GLAZURA - 2 łyżeczki jasnego sosu sojowego 
  • 2 łyżeczki oleju roślinnego 
  • 1/2 łyżeczki oleju sezamowego 
  • 1 łyżeczka miodu płynnego - użyłam lipowego 
  • 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne

sposób przygotowania : wszystkie składniki glazury wymieszałam dokładnie w miseczce. Kiełbasę, moja była dość chuda, nacięłam ostrym nożem w tzw. szyszunię czyli w kratkę z obu stron pętka.

Kawałki ułożyłam na średnio rozgrzanym ruszcie i piekłam kilka minut aż nacięcia zaczęły się rozchylać. Wtedy odwróciłam kiełbaski na drugą stronę a wierzch posmarowałam glazurą. Kiełbasę piekłam ok. 20 minut, co kilka minut przewracając i za każdym razem stronę, która była na wierzchu smarowałam bejcą.

Taka kiełbasa jest pełna smaku i aromatu. Trzeba tylko uważać żeby nie piec jej na zbyt rozgrzanym ruszcie bo w glazurze jest miód, który może się zbyt mocno karmelizować i przypalać. Po prostu lepiej uzbroić się w cierpliwość i robić to powoli.




3 komentarze:

  1. wygląda pysznie:) ja jeszcze nie zaliczyłam w tym roku grilla:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sezon dopiero się zaczyna i na razie jest chłodno, żeby nie powiedzieć zimno, więc ja też czekam na lepszy czas

      Usuń
  2. bardzo często używam miodu do przygotowania potraw z grilla :) Twoje kiełbaski wyglądają tak, ze bardzo żałuję że u mnie dziś pogoda nie sprzyja grillowaniu

    pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger