Stwory napotkane. Migawki z krótkiego wypadu na Orawę cz. 2

Podczas leśnych wycieczek i różnych wędrówek można napotkać na wiele żyjących w naturalnym środowisku stworzeń. Ja nie czatuję na nie specjalnie bo wolę ganiać za grzybami, ale czasami po prostu natrafię na jakieś gadziny. Często nie umiem ich nawet dokładnie nazwać - ot, żabka to żabka, ale lubię je chociaż przez chwilę poobserwować i zrobić pamiątkową fotkę. Oczywiście jeśli nie uciekają na mój widok jakoś bardzo szybko.

Uwaga - dużo zdjęć ! 

salamandra plamista - najczęściej można je spotkać w górach po deszczu




ja wiem, że nie wolno męczyć zwierzątek a dzikich nie powinno się dotykać, ale chłopcy tak bardzo chcieli zaprzyjaźnić się z salamandrą...


leśna polana skąpana w letnim słońcu to raj dla motyli - na zdjęciu uchwyciłam zaledwie kilka....
rusałka pawik
nieduży motylek - czerwończyk, ale dokładniej nie umiem określić
i znowu salamandra - tym razem nie ruszaliśmy gadzinki
czyżby chciała uciec na drzewo ?!
raz, dwa, trzy - Baba Jaga patrzy !
daj buziaka !
nie to nie ! nie chcesz się całować to idę sobie....
czy to mój zaczarowany książę ? całować, nie całować...
rankiem widać na łące działalność malutkich tkaczy
w wielu zaczaili się myśliwi
pajęczyny są dobrze widoczne tylko wcześnie rano kiedy kropelki rosy osadzają się na niteczkach
każdy plecie po swojemu
jedni jedzą, inni są jedzeni....
i jeszcze raz motylki z leśnej polany
bara-bara dzikie ślimaki ? pomrowy w akcji

12 komentarzy:

  1. Wszystkie zdjęcia piękne oprócz ostatniego, ja bym tam je od razu posolił! U mnie to plaga na uprawach wszelakich!
    Pozdrawiam!
    Kazimierz Mitrenga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, ale przecież po coś je natura stworzyła... gdyby nie było ślimaków to co by jadły jeże i inne stworzonka, które się nimi żywią ?

      Usuń
  2. A ja mam w swoim stawie też żabki .... ale w kolorze zielonym !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pięknie! przyroda jest magiczna sama w sobie a na Twoich zdjęciach... bajka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyroda zawsze jest magiczna, trzeba tylko dobrze patrzeć :)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, tylko te z pająkami szybko ominęłam, bo się panicznie boję, nawet jak oglądam na zdjęciu to gęsiej skórki dostaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie przepadam za nimi, ale pajęczyny wyglądają rankiem bardzo ładnie :)

      Usuń
  5. Najpiękniejszy blog,na który zajrzałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, bardzo mi miło to czytać ! zapraszam częściej :)

      Usuń
  6. Sliczne zdjecia.. a ta salamandra przecudna :) pozdrawiam.. Aga

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger