Aromatyczna zupa krem z cukinii, ziemniaków i mięty

Chociaż najbardziej lubię zupy jarzynowe, w których pływają kawałki różnych warzyw to na dobry krem też czasami mam ochotę. Podaję go zwykle z grzankami żeby urozmaicić konsystencję i nie mieć wrażenia, że jem papkę dla dzieci. 

Krem z cukinii z miętą jest bardzo aromatyczny i pożywny. Szybko się go robi a pomysł możecie wykorzystać do przygotowania zup także z innych warzyw. Dzisiaj będzie łagodnie i pachnąco bo mięta z wiejskiego ogródka jest wyjątkowo aromatyczna.

Do kremowej, zmiksowanej zupy zawsze dobrze dodać coś chrupkiego - mogą to być grzanki albo kawałeczki chrupiących, surowych warzyw czy choćby kiełki tak jak to zrobiłam podając Zupę krem z topinamburu.


krem cukiniowo miętowy , obiad , zupka , cukinia , mięta , ziemniaki , z grzankami , kuchnia domowa , szybkie danie , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania


Kremowa zupa z cukinii, ziemniaków i mięty

czas przygotowania: ok. 20 minut
składniki na 3 porcje: 
  • 1 średnia zielona cukinia - ok. 2 szklanek po pokrojeniu
  • 2 średnie ziemniaki 
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju albo masła
  • ok. 200-250 ml bulionu jarzynowego 
  • garść liści świeżej mięty, u mnie pieprzowa
  • do smaku - sól, pieprz mielony


krem cukiniowo miętowy , obiad , zupka , cukinia , mięta , ziemniaki , z grzankami , kuchnia domowa , szybkie danie , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania
krem cukiniowo miętowy , obiad , zupka , cukinia , mięta , ziemniaki , z grzankami , kuchnia domowa , szybkie danie , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania

krem cukiniowo miętowy , obiad , zupka , cukinia , mięta , ziemniaki , z grzankami , kuchnia domowa , szybkie danie , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania

krem cukiniowo miętowy , obiad , zupka , cukinia , mięta , ziemniaki , z grzankami , kuchnia domowa , szybkie danie , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania


Jak zrobić pachnącą zupę krem z cukinii?  

Wszystkie warzywa umyłam. Ziemniaki obrałam ze skórki, z cukinii odcięłam tylko końcówki. Nie wydrążałam też środka z cukinii bo warzywo było młode i jędrne. Wszystko pokroiłam w kostkę. Obraną cebulę i czosnek posiekałam. W garnku rozgrzałam łyżkę oleju i zeszkliłam cebulę. Dodałam czosnek i pokrojone ziemniaki. Od razu wlałam bulion i gotowałam pod przykryciem aż ziemniaki były miękkie. Wtedy dorzuciłam pokrojoną cukinię i gotowałam razem nie dłużej niż 3-4 minuty bo cukinia nie potrzebuje więcej.

Zdjęłam garnek z ognia. Dodałam do zupy opłukane liście mięty i całość zblendowałam na gładki krem. Doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem. Podałam od razu po przygotowaniu, na gorąco, z grzankami i świeżymi listkami mięty. Gdyby zupa była zbyt gęsta można rozrzedzić ją dolewając nieco więcej bulionu albo zwykłej wody.

Grzanki zrobiłam opiekając do zrumienienia kilka kromek pokrojonego w kostkę i skropionego olejem chleba. Można to zrobić rozsypując kostki pieczywa na blasze i wstawiając do piekarnika albo obsmażyć na patelni. W obu przypadkach trzeba pilnować grzanek żeby się nie spaliły. Do zrobienia grzanek można użyć bułki, bułek, zwykłego chleba a nawet chleba razowego czy z ziarnami.

krem cukiniowo miętowy , obiad , zupka , cukinia , mięta , ziemniaki , z grzankami , kuchnia domowa , szybkie danie , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania


1 komentarz:

  1. Jedna z moich ulubionych zielonych zup ,robie bardzo podobnie ale nigdy nie robilam z mieta wiec musze koniecznie sprobowac, ja moja podaje z kleksem przecieru jagodowego i smietanki

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger