Pomidorowe pierożki z kaszą jaglaną i wieprzowiną

Pierogi z mięsem, dano ich nie robiłam. Rzadko udaje mi się ocalić ugotowane w wywarze mięso, zwykle zostaje po prostu zjedzone z dodatkiem chrzanu, tak po prostu. 

Tym razem przygotowałam wywar na chudych, wieprzowych żeberkach, który miał być bazą do jakiejś pysznej zupy. Część gotowanego mięsa została jak zwykle wyjedzona na gorąco, ale niewielką część udało mi się ocalić z myślą o pierogach. Było go tylko trochę więc musiałam zmieszać je z kaszą i warzywami żeby wystarczyło do moich pierożków. Farsz wyszedł boski, można go było wyjadać łyżeczką prosto z miski, ale mnie naszło na lepienie więc się powstrzymywałam. I dobrze bo pierożki pyszne!

pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,


Pierogi pomidorowe z mięsem i kaszą jaglaną

czas przygotowania:  90 minut
składniki:
  • CIASTO - 350 g mąki pszennej, u mnie luksusowa
  • 1 średnie jajko
  • 2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
  • 1 łyżka oleju roślinnego 
  • ok. 80 ml wody
  • 1/4 łyżeczki soli

  • FARSZ - 100  g suchej kaszy jaglanej
  • 150 ml wody 
  • 200 g gotowanego mięsa z żeberek wieprzowych
  • 1 mała marchewka
  • 1 nieduża cebula
  • 2 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej mielonej
  • 1 łyżeczka pomidorów suszonych z czosnkiem i bazylią
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 2 czubate łyżki posiekanej natki pietruszki
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony 
  • 2 łyżki oleju 


pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,

Jak zrobić pierogi pomidorowe z kaszą i mięsem?

CIASTO - jajko wybiłam do kubeczka, wlałam wodę i dodałam koncentrat pomidorowy, wymieszałam bardzo dokładnie. Mąkę wysypałam na stolnicę, pośrodku kopczyka zrobiłam dołek i w ten dołek wlałam płynną mieszankę. Ciasto zarabiałam początkowo widelcem mieszając część płynną i jednocześnie zagarniając po trochu mąki z brzegów. Kiedy większość mąki już wmieszałam zagniatałam dalej ciasto ręcznie. Wyrabiałam je przez kilka minut aż stało się gładkie. Powinno być zwarte i dość twarde więc w razie potrzeby można podsypać nieco więcej mąki. Ciasto zawinęłam w folię i odłożyłam na pół godziny, godzinkę, żeby odpoczęło.

FARSZ - ugotowane, obrane od kości, mięso zmieliłam w maszynce. Kaszę przepłukałam na sicie zimną wodą a następnie przelałam wrzątkiem. Po osączeniu przełożyłam do rondelka, wlałam 150 ml gorącej wody i gotowałam na małym ogniu aż kasza wchłonęła płyn i zmiękła. Marchewkę oczyściłam, starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cebulę obrałam, pokroiłam w bardzo drobną kosteczkę.

W rondlu rozgrzałam olej, wsypałam rozdrobnione warzywa i smażyłam na małym ogniu przez kilka minut aż zmiękły. Dodałam koncentrat pomidorowy, paprykę, suszone pomidory i tymianek. Wsypałam ugotowaną, rozpulchnioną widelcem kaszę oraz zmielone mięso. Wszystko dokładnie wymieszałam. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Na koniec dosypałam natkę pietruszki.

Ciasto rozwałkowywałam, po kawałku, na bardzo cienkie płaty ciasta. Foremką wykrawałam kółka, parzystą ilość. Na połowę nakładałam po czubatej łyżeczce farszu. Brzegi ciasta tych krążków z farszem smarowałam leciutko zwilżonym w wodzie pędzelkiem a następnie przykrywałam pozostałymi krążkami ciasta dociskając dokładnie brzegi, najpierw rękami a potem dodatkowo ząbkami widelca.

Pierogi gotowałam wrzucając je partiami do wrzącej, osolonej wody. Gotowały się 2-3 minuty od wypłynięcia, ale czas gotowania zależy od grubości ciasta więc uważajcie żeby ich nie rozgotować.

Po ugotowaniu pierogi osączyłam i podałam okraszając podsmażoną na tłuszczu cebulką oraz posypując szczypiorkiem.

pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,
pierożki z kaszą i mięsem gotowanym , raviolo , farsz , kasza jaglana , mięso wieprzowe , jagły , obiad , pomidory , domowe jedzenie ,

4 komentarze:

  1. Wyglądają cudownie i z pewnością tak smakują. Jak wszystkie Twoje dania. Choć farsz w misce skojarzył mi się z paprykarzem szczecińskim :) Jestem Twoją wielką fanką.Myślę,że to Ty powinnaś robić Kuchenne Rewolucje, a nie jakaś tam Gessler, która podejrzewam,w 1/10 nie gotuje tak dobrze jak Ty. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wcale nie dziwię się skojarzeniu bo też takie miałam kiedy go jadłam, prosto z miseczki, łyżeczką - był pyszny i jak najbardziej może być pastą do chleba a co do kuchennych rewolucji to z tą panią mam wspólne to, że żadna z nas nie jest profesjonalną kucharką, ona pewnie zna się na prowadzeniu restauracji bo ich kilka ma, ja wolę swoją malutką kuchnię :)

      Usuń
  2. Mmm, wyglądają bardzo apetycznie! Farsz i ciasto mają piękny kolor i aż ma ochotę się jeść i jeść. :) Z pewnością przetestuję Twój przepis bo mój mąż bardzo lubi pierogi, wszystkie rodzaje nadzienia oraz sposoby podania. Pozdrawiam Cię gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci zasmakują, Alu 🙂 Odezwij się i podziel wrażeniami.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger