Curry z wieprzowiną i zielonymi warzywami

Wiosna jakaś nieśmiała w tym roku, ale apetyt na zielone rośnie coraz bardziej. Już zaczynają rosnąć młode pokrzywy, czosnaczek i inne, dzikie roślinki więc za chwilę będzie można zrobić pyszną sałatkę z chwastów. Tymczasem dni jeszcze chłodne więc na obiad chciałam przygotować coś rozgrzewającego. Wykorzystałam zielone warzywa, świeże i mrożone, więc jednak było wiosennie, przynajmniej z powodu koloru. 
 
zielone curry, wieprzowina, schab wieprzowy, zielone warzywa, fasolka szparagowa, mrozonki, brokuly, szpinak, na rozgrzanie, kuchnia indyjska, co na obiad, szybki obiad


Co to jest curry?

Curry to bardzo ogólna nazwa. Określa mieszankę intensywnych  przypraw, która ma bardzo wiele odmian, a w Indiach każda gospodyni ma na nią swoją własną recepturę. Mieszanka może być sypka albo mieć postać pasty. Curry to także potrawy z różnych składników uduszonych w aromatycznym sosie. Dania curry można przyrządzić z mięsa, ryb, owoców morza, warzyw a nawet sera. Najważniejszy jest jednak sos i ta specjalna mieszanka przypraw nadająca mu smaku.

Ja wykorzystałam gotową pastę dobrej jakości i dzięki temu danie mogłam zrobić naprawdę szybko. Pasta, której użyłam ma dobry skład - zawiera zielone chili, trawę cytrynową, czosnek, szalotkę, galangal, liście limonki kafir, kumin, pastę z krewetek i sól, żadnych konserwantów ani dziwnych dodatków. Jeśli chcecie i macie potrzebne składniki to zróbcie pastę sami.

zielone curry, wieprzowina, schab wieprzowy, zielone warzywa, fasolka szparagowa, mrozonki, brukuły, szpinak, na rozgrzanie, kuchnia indyjska, co na obiad, szybki obiad, poltino, mleko kokosowe


Curry z zielonymi warzywami i wieprzowiną

czas przygotowania: 20-30 minut
składniki na 3 porcje:
  • 300 g schabu wieprzowego b/k
  • 150 g brokuła - same różyczki
  • 150 g zielonej fasolki szparagowej Poltino
  • 150 g młodych liści szpinaku
  • 40 g pora, jasnozielona część
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2 łyżki zielonej pasty curry
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 1 puszka mleka kokosowego 400 g
  • duża garść świeżej kolendry
  • sok z połowy limonki
  • 3-4 łyżki posiekanego grubego szczypioru
  • do smaku - sól
  •  
  • dodatkowo - ugotowany ryż

curry z zielonymi warzywami i wieprzowina, zielone curry, wieprzowina, schab wieprzowy, zielone warzywa, fasolka szparagowa, mrożonki, brukuły, szpinak, na rozgrzanie, kuchnia indyjska, co na obiad, szybki obiad, poltino

Jak zrobić curry z wieprzowiną i zielonymi warzywami?

Schab pokroiłam w nieduże kawałki, wielości kęsa - mogą być paski albo kostka. Brokuła, szpinak i pora opłukałam. Z brokuła zużyłam tylko różyczki - łodygę można wykorzystać na zupę. Szpinak, młode, małe liście, zostawiłam w całości a pora pokroiłam w pół krążki. Czosnek obrałam i posiekałam. Posiekałam także połowę kolendry resztę pozostawiając w listkach.

Na dużej patelni rozpuściłam masło. Wrzuciłam mięso, czosnek i pastę curry. Smażyłam kilka chwil, mieszając, aż było widać, że pory mięsa się zamknęły i było dobrze obtoczone w zielonej paście. Wlałam mleko kokosowe, dusiłam kilka minut.

carry, kari, zielone curry, wieprzowina, schab wieprzowy, zielone warzywa, fasolka szparagowa, mrozonki, brukuły, szpinak, na rozgrzanie, kuchnia indyjska, co na obiad, szybki obiad, poltino, mleko kokosowe

Do podduszonego mięsa dodałam różyczki brokuła, mrożoną fasolkę i pora. Dusiłam znowu kilka minut aż brokuły nieco zmiękły, ale pozostały jędrne. Dorzuciłam szpinak i wymieszałam. Kiedy tylko liście zwiędły i straciły objętość doprawiłam potrawę solą, sokiem z limonki i połową kolendry, tą posiekaną.

Curry podałam z ugotowanym ryżem jaśminowym posypując listkami kolendry i szczypiorem.

zielone curry, wieprzowina, schab wieprzowy, zielone warzywa, fasolka szparagowa, mrozonki, brukuły, szpinak, na rozgrzanie, kuchnia indyjska, co na obiad, szybki obiad, poltino, mleko kokosowe

4 komentarze:

  1. Mniam! Uwielbiam curry, więc z miłą chęcią wypróbuję ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale zgłodłam, to brzmi i wygląda pysznie! Nie mam potrzebnych składników, ale-jak tylko - robię. Niestety o zielonej paście curry, jak na razie w moim mieście można tylko pomarzyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności;-) ale czy możesz Izo podać nazwę marki pasty zielonej curry? Kilkakrotnie przymierzałam się do zakupu ale obawiam się, że jak wiele innych wyląduje w koszu. Będę wdzięczna za podpowiedź. Pozdrawiam Mariola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to pasta marki Kanokwan, kupuję zieloną i czerwoną, obie wypróbowane i według mnie bardzo dobre

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger