Kołpaki z papryką w pomidorach

Kolejne słoiki z przetworami grzybowymi w mojej spiżarni to coś co można zjeść zarówno na zimno jak i na gorąco. To pyszna sałatka z płachetką zwyczajną, kołpakowata, którą można podgrzać i podać jak leczo. 

Malutkie kołpaki nadają się idealnie do marynowania! 

Płachetki to bardzo smaczne grzyby, które można wykorzystywać na wiele sposobów. Niedługo pokażę Wam, że można je tez zakisić, ale to za kilka dni. Warto płachetki po prostu zapasteryzować w słoikach żeby mieć ich zapas do różnych dań.  Dzisiaj oddaję w Wasze ręce przepis na grzyby z papryką i cebulą w sosie pomidorowym, z dużą ilością przypraw. Jeśli chcecie możecie poeksperymentować z użyciem w tym przepisie innych grzybów bo myślę, że nie tylko kołpaki sprawdzą się doskonale w tej wersji.

Płachetki można też suszyć, ale trzeba to robić szybko żeby nie zdążyły przyjąć gości i zrobaczywieć.


niemki z warzywami, turki w pomidorach, leczo z grzybami, plachetka zwyczajna, kolpaki z papryka, grzyby z warzywami w pomidorach, przetwory, domowe wyroby, grzybki, salatka grzybowo warzywna



Płachetka kołpakowata z papryką i pomidorami

czas przygotowania:  30 minut + czas pasteryzacji
składniki:
  • 1 kg płachetki kołpakowatej - kołpaków, turków, niemek
  • 2 łyżki oleju roślinnego 

  • 500 g papryki białej tzw. igołomskiej 
  • 300 g cebuli białej 
  • 5 łyżek oleju roślinnego 
  • 4 liście laurowe
  • 1/3 łyżeczki ziela angielskiego mielonego 
  • 1,5 łyżeczki pieprzu ziołowego 
  • 1/2 łyżeczki papryki ostrej mielonej 
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej 
  • 2-3 łyżeczki suszonego majeranku
  • 3 łyżeczki soli
  • 2-3 łyżeczki cukru 
  • 50-80 ml octu jabłkowego 
  • 6 łyżeczek koncentratu pomidorowego 30% 

plachetka zwyczajna w warzywach, salatka z grzybami, salatka grzybowa, turki z warzywami, leczo z grzybami, przetwory, spizarnia, domowe wyroby
grzyby, grzybobranie, plachetka kolpakowata, przetwory, leczo z grzybami, salatka z grzybami, grzyby z warzywami, grzyby w pomidorach

Jak zrobić kołpaki z papryką i pomidorami?

Grzyby dokładnie oczyściłam. Opłukałam i dokładnie osączyłam. Pokroiłam na połówki a większe na ćwiartki. Na patelni rozgrzałam 2 łyżki oleju. Wrzuciłam grzyby i smażyłam kilka minut aż odparowała większość płynu jaki puściły grzyby.

Warzywa umyłam. Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie piórka. Papryki pozbawiłam gniazd nasiennych, pokroiłam w paski. W garnku rozgrzałam kilka łyżek oleju. Wrzuciłam cebulę i smażyłam kilka chwil. Dodałam paprykę i smażyłam dalej razem aż nieco zmiękła. Ma dość cienki miąższ więc nie trwa to długo.

Do papryki z cebulą dosypałam mielone przyprawy i dodałam liście laurowe. Wlałam też ocet i koncentrat pomidorowy. Dusiłam razem kilka chwil po czym dodałam przesmażone wcześniej grzyby. Całość doprawiłam do smaku solą oraz cukrem.

niemi w pomidorach, turki w warzywach, leczo z grzybami, salatka grzybowo warzywna, salatka z grzybami, kolpaki z papryka, papryka, pomidory, przetwory, domowe wyroby

Tak przygotowane grzyby z warzywami, gorące, nałożyłam do słoików. Te zakręciłam i pasteryzowałam 20 minut wstawiając je do garnka z gorącą wodą, wyłożonego na dnie ściereczką. Woda powinna sięgać do 3/4 wysokości słoików. Ponieważ obawiam się zawsze o trwałość przetworów tego typu zawierających cebulę pasteryzowałam słoiki 3-krotnie, w odstępach 24 godzin, ale za drugim i trzecim razem słoiki wstawiałam do zimnej wody ponieważ ich zawartość też była zimna.

Takie grzyby z warzywami można jeść jak sałatkę, na zimno, z dodatkiem pieczywa.. Są dobre także na ciepło, jak leczo, podawane z pieczywem, ryżem lub ziemniakami.

plachetka zwyczajna, przetwory, grzyby z warzywami, salatka z grzybami, leczo z grzybami, niemki z papryka w pomidorach, przetwory domowe, plachetka kolpakowata na zime

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger