Sałatka ziemniaczana z bobem i miętą

Uwielbiam ziemniaczane sałatki - chyba to już niedawno pisałam? No to powtórzę bo naprawdę bardzo je lubię, szczególnie do mięsa pieczonego na grillu. Kiedy więc jechaliśmy do przyjaciół na grillowe spotkanie taką właśnie sałatkę przygotowałam. 

Ziemniaki i bób, w towarzystwie chrupiącej cebulki, sosu jogurtowego i zieleniny to pyszne danie. Ale możecie je przygotować nawet bez perspektyw na grilla bo zawsze będzie dobrze smakować.
Taka sałatka jest pożywna i bardzo smaczna. Jestem pewna, że będzie Wam smakować tak jak nam.

salatki, grill, ziemniaki, bob, sos jogurtowy, grillowanie, salatka kartoflana, salatka z ziemnakow i bobu, danie na lato


Sałatka z ziemniaków, z bobem i miętą

czas przygotowania: 40 minut + czas leżakowania
składniki: 
  • 500 g ziemniaków
  • 500 g surowego albo mrożonego bobu 
  •  
  • 1 średnia czerwona cebula 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3  łyżeczki cukru
  • 2-3 łyżki octu winnego
  •  
  • 1/2 pęczka grubego szczypioru
  • garść liści mięty 
  • 1 czubata łyżeczka majonezu 
  • 1 czubata łyżeczka musztardy delikatesowej
  • 150 g jogurtu naturalnego 
  • 1/3 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu czarnego 
  •  
  • ew. sól do smaku

salatka ziemniaczana, ziemnaki, bob, mieta, grill, grillowanie, salatka kartoflana, salatki na lato


Jak zrobić sałatkę z ziemniaków i bobu?

Cebulę obrałam, pokroiłam w bardzo cienkie piórka. Dodałam 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki cukru i ocet winny. Wymieszałam, odstawiłam na pół godziny żeby się zamarynowała. 

Ziemniaki wyszorowałam, ugotowałam w mundurkach zalewając zimną wodą. Odcedziłam, a kiedy przestygły obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. Bób wrzuciłam do wrzącej wody, gotowałam 5 minut, odcedziłam. Gdy ostygł obrałam z łupinek, dorzuciłam do ziemniaków. Nie gotujcie go dłużej bo będzie zbyt miękki i rozpadnie się w sałatce. Nie dodawajcie też soli do gotowania bobu bo to przedłuża czas gotowania.

Szczypior i miętę opłukałam, osuszyłam. Pokroiłam niezbyt drobno. Dodałam do ziemniaków, dorzuciłam też cebulę razem z marynatą.  Jogurt wymieszałam z majonezem i musztardą, doprawiłam do smaku odrobiną soli i pieprzem. Wlałam do sałatki i dokładnie wymieszałam. Odstawiłam do lodówki na przynajmniej 2-3 godziny żeby smaki się przegryzły.

salatka ziemniaczana, salatka kartoflana, bob, ziemniaki, grill, grillowanie, salatki, salatka z ziemniakow i bobu, mieta, potrawy na lato


1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger